A szociológiában külön megnevezés jutott azok számára, akik az 1980-s évek előtt és után születtek. Gondoljunk csak bele, egy napjainkban ötvenes éveiben járó vidéken élő férfi nem biztos, hogy tudja, hogy mit is takarhat a Clickcenter fogalma. Hiszen az ő idejében még oroszt oktattak az iskolában, nem pedig angolt, akkoriban nemhogy wifi, de sokszor még televízió sem volt minden háztartásban. Tehát nincs is honnan tudják azt, hogy mit jelenthet az például, hogy Clickcenter, vagy éppen, hogy Facebook.
Éppen ezen nagy szakadék miatt a szociológusok az 1980 előtt születetteket x, az utániakat pedig y generációnak nevezi. Annak ellenére, hogy bármennyire próbálkoznak az x generáció szülöttei azzal, hogy megértsék a náluk fiatalabbakat, csak némelyiküknek sikerül, hiszen akkora a távolság a két nemzedék között, hogy igen nehéz behozni az idősebbeknek a technikai és a felfogásbeli lemaradásukat. Meglehet, hogy a média és a nyitottság sokaknak segítségükre van abban, hogy megértsék, mit takarhat az, hogy Clickcenter, mégis az, ami a ma szülötteinek már természetes, azok a nagyszüleinek nem biztos, hogy az.